PARKINSONOVA BOLEST

Parkinsonova bolest

Fizio GP - Parkinsonova bolestParkinson je bolest nazvana po liječniku iz Londona dr. Jamesu Parkinsonu, koji je 1817. godine prvi opisao simptome  bolesti…

Parkinson je bolest poremećaja pokreta zbog smanjenja lučenja dopamina u dijelu mozga koji ima važnu ulogu u kontroli voljnih pokreta (bazalni gangliji).

Bolest se polagano razvija i može proći nekoliko mjeseci, pa i godina prije nego bolesnik ustanovi da ima tegoba. No pojedini simptomi ove bolesti ne moraju biti povezani s Parkinsonom.

Često je prisutna depresija,demencija, smetnje sna, mokrenja i stolice. Javljaju se promjene u rukopisu  i govoru.

Fizioterapijski postupci

Najvažnije su vježbe za održavanje ili poboljšanje dnevnih aktivnosti. Pacijent si može i sam pomoći svakodnevnim laganim vježbama .Osim vježbi pacijent treba biti aktivno uključen u rad, hobi ili kućne poslove i kretanje. Na taj način podržava fizičku i mentalnu sposobnost  a  kasnije da bar može što duže samostalno obavljati higijenu, oblačiti se i hraniti.

Vježbe mogu biti specijalno namijenjene za poboljšanje određenih pokreta ili aktivnostI (PNF, Bobath…) a mogu se primjenjivati i ostali fizioterapeutki postupci ovisno o prisutnim poteškoćama.

Glavni simptomi Parkinsonove bolesti:

• tremor (ritmičko podrhtavanje u mirovanju  i nevoljni pokreti različitih dijelova tijela) u mirovanju;
  • rigor (ukočenost mišića ruku, nogu i vrata  a ponekad i lica)
  • bradikinezija (usporenje pokreta ili smanjeni opseg pokreta)
  • poremećaj ravnoteže kao gubitak posturalnih refleksa koji kontroliraju
  • održavanje uspravnog položaja ili promjene smjera hoda.

Liječenje Parkinsonove bolesti je najviše simptomatsko (lijekovi za kontinuiranu stimulaciju dopaminergičkih neurona primjenom antiparkinsonika, npr. levodop) i ne zaustavlja napredovanje bolesti. Potrebno je individualno pristupiti svakom bolesniku ovisno o dobi i stupnju težine bolesti, a u svrhu poboljšanja kvalitete života. Parkinsonova bolest zahtijeva pravilnu i uravnoteženu prehranu kako bi se postigla zadovoljavajuća razina energije i bolji učinak lijekova.ti.

RADOST U POKRETU

Način na koji radimo utječe na vaš dobro proveden dan u svakodnevnoj igri života, obitelji, poslu, hobijima i sportu. Radost i lakoća pokreta rezultat je dobro planirane i provedene terapije s bezbolnim i ugodnim tehnikama, aktivnim vježbama i vrhunskom aparaturom.