SKOLIOZA

Što je zapravo prvi uzrok nastajanja strukturalne skolioze?

Jesu li to veliki mišići koji nesrazmjerom u snazi krive kralježnicu, fascija ili mali mišići između kralježnice?

Skolioza je trodimenzionalno iskrivljenje kralješnice. Zavoj se javlja u stranu gledajući frontalno, u naprijed ili natrag gledajući sa strane kao i rotacija jednog kralješka u odnosu na drugi u vertikalnoj ravnini.
Svaki postranični zavoj ne znači da postoji i strukturalni problem pa se skolioze dijele na nestrukturalne skolioze ili skoliotična držanja koje nastaje sekundarno, zbog drugih tjelesnih struktura (asimetrija donjih ekstremiteta, spuštena stopala, deformacija kukova i sl.) i strukturalne skolioze. Obično se radi o disbalansu trbušne i paravertebralne muskulature, nesrazmjera u napetosti malih mišića između kralješaka što dovodi do rotacija jednog kralješka u odnosu na drugi i…

Nažalost uzrok još nije poznat pa pristupamo vježbanju kralježnice ciljano na više nivoa. Za početak potrebno je najprije „posložiti“ anatomske strukture u dobar biomehanički položaj, opustiti prenapete mišiće, istegnuti skraćene strukture te ciljano ojačati mišiće.

Sve to postižemo korištenjem raznih specijalnih tehnika i aparature fizioterapije, individualnim programom nakon fizioterapeutskog pregleda i procjene stanja klijenta:

  • Emmett Tehnika– je jedinstveni oblik terapije koji podrazumijeva primjenu laganog pritiska prstima na određene točke.  Tijelo reagira na dodir, prenosi do mozga i tako djeluje na smanjenje bola, opuštanje mišića,  tetiva, ligamenata, zglobova, poboljšanje pokreta i balans tijela.
  • Miofascijalna relaksacija– poticanje fascije na oslobađanje, otpuštanje napetosti i normalno pokretanje čime se podržava povratak tijela u fiziološku funkciju.
  • CLT ili Koordinirani Lokomotorni trening–  najnoviji pristup za stabilizaciju, snagu i koordinaciju cijelog tijela. Istovremeno se koordiniraju pokreti normalnog hoda i tako stimulira postavljanje tijela u pravilan položaj i brzo zadržavanje istog.
  • Huber Motion Lab– sprava na kojoj vježbamo snagu, koordinaciju i pokretljivost čitavog tijela s naglaskom na jačanje posturalnih mišića kralježnice,povećanje snage i uravnoteženosti leđnih i trbušnih mišića (core muscles), kao i pravilno držanje i posture.

Vježbe jačanja, istezanja, disanja, koordinacije, stabilizacije i balansa se koriste u cilju ispravljanja loših posturalnih odnosa, sprečavanja progresije stanja i usvajanja pravilnog sjedenja, stajanja i hodanja.

RADOST U POKRETU

Način na koji radimo utječe na vaš dobro proveden dan u svakodnevnoj igri života, obitelji, poslu, hobijima i sportu. Radost i lakoća pokreta rezultat je dobro planirane i provedene terapije s bezbolnim i ugodnim tehnikama, aktivnim vježbama i vrhunskom aparaturom.