Fizio GP - blog  - mobilnost prsne kralježnice Kralježnica je prilično mobilna u području vrata i križa- prema napred, nazad, u stranu i okretanje, no kada imamo problem obično to nije moguće. Da bi pokret vrata bio odgovarajući potrebna je i dovoljna mobilnost prsne kralježnice. No nažalost kod većine klijenata to nije slučaj. Nekada se problem prenese na područje križa gdje može doći do ozljeda diska u području L5-S1 i L4-L5, a to je područje koje kompenzira smanjenu mobilnost u prsnoj regiji.

Mobilnost prsne kralježnice utječe na pokrete ramena. Kada imamo klijenta sa smanjenim krajnjim pokretom u ramenom zglobu možemo misliti da treba istegnuti rame. Obično je to problem “tvrdoće” prsnog dijela kralježnice zajedno s napetim prsnim mišićima i malim zglobovima prsne kosti i rebara.

Napetost vratne kralježnice može također biti posljedica nemobilnosti prsne regije. Dolazi do povijanja ramena i vrata prema napred, javlja se nemogućnost pokreta vrata, bolovi, glavobolje ili trnjenje ruku kao posljedica  nastale degeneracije vratne kralježnice, ozljede diska (C3-C4 ,C4-C5 te  pritiska i upale živaca.

Svakodnevni stres također dovodi do problema u tom području a posljedice mogu biti glavobolje, problemi s gutanjem, želučani refluks…

Za svakodnevne aktivnosti, posao ili sport bez bolova i ozljeda potrebno je imati adekvatnu mobilnost cijele kralježnice, balans snage mišića kralježnice (erector spinae, latisimus, quadratus lumborum, iliopsoas…), trbušnih mišića (obliques internus, externus, rectus abdominis) i stabilizatora trupa (transversus abdominis, multifidus, diafragme i mišića zdjeličnog dna).

Neki od načina rehabilitacije su razne manualne tehnike za povećanje mobilnosti (Mulligan, McKenzie, Miofascial Release, Emmett…), vježbe za snagu i koordinaciju (CLT, PNF…), podešena radna okolina (adekvatna stolica i dobro postavljen ekran komjutora), redovna rekreacija za smanjenje stresa i dovoljno odmora.)

Saznajte više.