BOLJI REZULTATI – BEZ POVREDA

Bolje spriječiti nego liječiti ili da li smo dovoljno pripremljeni za rekreativni i profesionalni sport?

Svaki pojedini sport zahtijeva specifični trening određenih područja tijela s naglaskom na snazi, brzini, izdržljivosti…

Često zaboravljeni dio pripreme su fleksibilnost i koordinacija cijelog tijela. Jako puno se priča o “core muscles” i njihovom jačanju no da li je to ključ smanjenja povreda? Možemo reći da je trening središnjih mišića trupa vrlo važan dio pripreme ako uključuje fleksibilnost i koordinaciju. Iz prakse je vidljivo da veliki broj sportaša ima povremene ili stalne bolove iako redovno treniraju i djeluju dovoljno snažni. No najčešće se to odnosi samo na skupinu najviše upotrebljavanih mišića.

Kako postići balans i snagu mišića cijelog tijela koji će dovesti do značajnog smanjenja bolova i povreda a istovremeno poboljšati vaše rezultate?

Koordinativni lokomotorni trening (CLT koncept) istovremeno radi na svim parametrima dobre pripreme.

Postavljanjem tijela u razne položaje istih koordinacija statički i dinamički dolazi do povezivanja tijela, posebno uključivanja trbušnih mišića zajedno sa mišićima leđa i vrata što je najbitniji element stabilnosti trupa, balansa, povećanja pokretljivosti u području kralježnice, ruke ili noge. Osim brzog prepoznavanja i korekcije pokreta od samog pacijenta uključuje jednostavno kontroliranje od strane fizioterapeuta putem ključnih točaka i primjenom otpora na jake dijelove tijela CLT brzo dovodi do rezultata u količini i kvaliteti pokreta.

Radi se o koordinaciji više uzoraka zajedno u kombinacijama sprinter/skatera ili normalnih uzoraka u hodu i sportu (recipročni uzorak hoda registriran u motornom korteksu mozga). Koordinirani pokret je rezultat međuigre integriranih segmenata tijela gdje svaki segment ima specifičnu ulogu. Cijelo tijelo tada reagira na lokalnu promjenu u funkciji jedne strukture i rekoordinira cijeli sistem. U sportu to lako možemo vidjeti kako npr. diafragma i ostali mišići povezani s disanjem služe kao stabilizatori (Kolar 2012.) dok je pozicija očiju, jezika ili vilice precizno povezana s globalnom funkcijom pokreta.

Dugi niz godina za hod i sportske aktivnosti vezivalo se je za pokrete nogu i ruku a trup je smatran pasivnim dijelom tijela. No sadašnja istraživanja idu i u drugom smjeru  koja govore da su dvije kontra rotacije trupa dovoljan poticaj za kretanje. To je posebno vidjivo u paraolimpijskom sportu gdje sportaši snagom i kontrolom trupa nadomještaju izvedbu ruku ili nogu .

CLT koordinacija sprintera i skatera uvijek na pravilan način uključuje duboke stabilizatore kralježnice kao ključ kvalitetnog pokreta nogu i ruku.

Rad sa CLT konceptom u prevenciji i treningu sportaša pokazuje poboljšanje koordinacije tijela, smanjenje bolova, poboljšanje kondicije i performansi u rekreaciji i sportu kao i znatno smanjenje uobičajenih sportskih ozljeda. Koncept se razvija od 2005. godine i do sada su napavljena mnoga istraživanja koja potvrđuju značajne rezultate CLT koncepta.

Isprobajte naš individualni trening kao dopunu za osnovni trening Vašeg sporta.  Svaki sportaš zna koliko je za uspjeh i prevenciju ozljeda važno imati odgovarajuće bazične pripreme a CLT je fantastična baza za svaki sport.

RADOST U POKRETU

Način na koji radimo utječe na vaš dobro proveden dan u svakodnevnoj igri života, obitelji, poslu, hobijima i sportu. Radost i lakoća pokreta rezultat je dobro planirane i provedene terapije s bezbolnim i ugodnim tehnikama, aktivnim vježbama i vrhunskom aparaturom.