SUDEKOVA ATROFIJA

Sudekova atrofija (Refleksni simpatički distrofični sindrom)

Fizio GP - Sudekova atrofijaSudekova atrofija je relativno česta a javlja se nakon 5% traumatskih ozljeda, npr nakon prijeloma, iščašenja zglobova ili operativnih zahvata koji ih slijede, duge imobilizacije ili promrzlina. Smatra se da nastaju zbog disfunkcije simpatičkog nervnog sustava koji je uključen u regulaciju  snabdjevanja krvi u  zahvaćenom dijelu.  Najčešće se ne dijagnosticira dok se ne razviju početni simptomi.

Simptomi

Simptomi mogu biti različiti ovisno o povredi  i od pacijenta do pacijenta. Najčešće se javlja jaka bol, obično praćena promjenama na koži koja postaje sjajna. Nekada je prisutna oteklina i pojačano znojenje. Zbog bola pacijent ne pomiče oštećeni dio,  javlja se oštećenje mišića i počinje zatvoreni krug gdje se pojačava zakočenost i bol. Ako dugo traje dovodi do oštećenja kosti.

Tretman

Ako postoji mogućnost da raspoloženje pacijenta utiče na trenutno stanje, terapija mora biti holistička (prema pacijentovim psihološkim i emocionalnim potrebama). Osim fizioterapije, uspješna terapija uključuje antidepresive, nesteroidne antiinflamatike (NSAID) i/ili kortikosteroide.

Fizioterapija

U početku nastajanja simptoma fizioterapija je usmjerena na smanjivanje upale i bola. Najbolje rezultate daje nam  Miofascial Release, kombinirana s Indibom Activ radiofrekvencija gdje dolazi do brzog smanjenja upalnog procesa, bola i poboljšanja pokreta.

Kada se vidi pozitivan efekt na pacijentove simptome tretman je usmjeren na vraćanje punog opsega pokreta i mišićne snage. Prema potrebi nastavljamo s prijašnjim procedurama i sve više radimo ciljano s CLT,  vježbama  direktno u smislu vraćanja normalne funkcije  i aktivnosti (hvatanje, hod, rad na kompjuteru, vožnja…) Važno je da ne bude previše agresivno i da se postepeno opterećuje da se ne bi ponovo aktivirala upalna faza.

RADOST U POKRETU

Način na koji radimo utječe na vaš dobro proveden dan u svakodnevnoj igri života, obitelji, poslu, hobijima i sportu. Radost i lakoća pokreta rezultat je dobro planirane i provedene terapije s bezbolnim i ugodnim tehnikama, aktivnim vježbama i vrhunskom aparaturom.